Blog

digital marketing
14 Mar 2019

De ce afacerile mici sunt dezamăgite de Digital Marketing?

Nu este ceva neobișnuit să vezi afaceri mici plângându-se că marketingul digital nu funcționează. Iar când te uiți atent, ei fac munca cea mai ușoară în raport cu așteptările foarte mari. Un intern pentru SEO, unul pentru Facebook și o persoană care să posteze pe Instagram nu alcătuiesc o echipă de marketing digital.

Atragerea clienților reprezintă scopul final al oricărui plan de marketing. Toată lumea urmărește acest obiectiv, indiferent de mărimea business-ului.

 

Marketingul necesită bani

Formularea mai corectă este că marketingul, în diferite etape, necesită resurse și abordări strategice diferite. Spre exemplu, motivul din spatele rezultatelor slabe de marketing poate fi faptul că agenții de publicitate nu se informează despre cele mai recente inovații și progrese strategice în industrie și continuă cu o abordare învechită. Se justifică așadar investirea în pregătirea specialiștilor.

 

Atitudinea neinformată

Deciziile neinformate sunt deciziile nepotrivite, deoarece se bazează pe informații incomplete sau părtinitoare. Să aduci o afacere full-time la stadiul de a ”merge singură” este epuizant și te lasă cu foarte puțin timp pentru a explora noutățile tehnologice care apar în domeniu. Deci, nu lăsa niciodată informațiile limitate să te împiedice din a avansa. Soluția este de să ceri ajutorul unui specialist.

 

Efectul de recurență

Efectul de recurență este atunci când deciziile viitoare sunt puternic influențate de temerile și experiențele din deciziile anterioare. Aceasta este unul dintre cele mai periculoase efecte, deoarece pentru a crește trebuie să vezi lucrurile dintr-o perspectivă nouă, trebuie să vezi oportunitățile pozitive și nu cele negative, trebuie să îmbrățișezi incertitudinea și să continui.

 

Ceea ce funcționează pentru alții nu va funcționa pentru tine

O altă greșeală pe care afacerile mici o fac este că încearcă să copieze o campanie de succes a unui brand mare și eșuează. De exemplu, atunci când vezi o campanie de social media de succes a unui brand uriașe și creezi o replica a acesteia, ia în considerare faptul că aceiași consumatori vor avea o mentalitate diferită în fața unei campanii duplicat și orice factor oricât de mic poate face de fapt o diferență enormă.
Poate vrei să implici influenceri, dar ei sunt conștienți de statutul lor și de faptul că oamenii sunt dispuși să-i plătească. Deci, atunci când au promovat un brand mare, vorbind despre el cu entuziasm pe paginile lor, s-ar putea să nu fie interesați să vorbească despre produsul tău dacă nu sunt plătiți.

 

Strategie progresivă

Ideea unei strategii progresive vine de la antrenamentele de fitness. Ridicarea ganterelor de 25 kg în prima zi nu te va ajuta, dar ridicarea greutății potrivite în funcție de starea actuală, capacitate și circumstanțe îți vor aduce cu siguranță beneficii. Identifică obiective realiste pe care vrei să le atingi ("cât mai mulți clienți posibil" nu este o strategie) și apoi proiectează un plan de marketing digital complet personalizat pentru businessul tău. Uneori, o strategie eficientă de marketing este să faci un singur lucru, dar să îl faci bine. Nu fiecare afacere are nevoie de 10 canale pentru a construi un ROI impresionant.

 

Sentimentul fals al rentabilității investiției

ROI este unul dintre termenii cel mai puțin înțeleși la scara întreprinderilor mici. Este mai bine să măsori rentabilitatea investiției în două faze: macro și micro. Vânzările, comenzile, clienții se află sub ROI-ul macro al unei campanii digitale. Vizitatori de pe site, abonații prin e-mail, cititorii blogului, audiența din social media se încadrează în ROI-ul micro. Această realizare simplă îți va da multe motive pentru a analiza de ce marketingul digital nu funcționează în afacerea ta.

 

Fluiditate

Dacă nu permiți echipei de marketing să experimenteze, să fie vulnerabili, să testeze idei noi sau dacă nu ești dispus să îți asumi riscuri, progresul va fi mai lent decât așteptările tale.

 

Ruperea lanțului de conversie

O vânzare vine de la lanțul Awareness> Engagement> Try> Buy> Recommend> Repeat Buy. Dacă întrerupi acest lanț nu te aștepta la rezultate bune. Multe întreprinderi mici se abțin de la campaniile de marketing digital de promovare a awareness-ului, considerând că reprezintă o pierdere a banilor de marketing.
Tu ai cumpăra ceva de la o marcă pe care nu o cunoști sau în care nu ai încredere? Atunci de ce vrei ca oamenii să cumpere de la tine înainte de a stabili un raport?

Construcția de awareness nu înseamnă să risipești bani. Aceasta înseamnă construirea brandului în felul tău. Dacă planifici o creștere progresivă, proiectezi obiectivele de marketing pe etape și nu copiezi ce fac alții, poți crea rezultate de branding mult mai bune pentru afacerea ta mică.

Read 205 times
Adina Arghir

Scriu din pasiune pentru domeniile care imi plac, pentru a ajuta clientii agentiei sa inteleaga mai bine mediul online.

Suna Acum!    Trimite-ne un email!    Vezi Pagina de Instagram    Vezi Pagina de Facebook    Trimite mesaj pe WhatsApp