Blog

marketing online
29 Mai 2019

Ce este marketingul online?

Tipuri de marketing online și de ce trebuie să începi să le folosești

Marketingul online reprezintă arta și știința vânzării de produse și / sau servicii prin canale digitale, cum ar fi internetul și rețelele de telefonie mobilă.
Arta marketingului online presupune găsirea unui mix de marketing online adecvat de strategii care apelează la publicul tău țintă și care se finalizează cu vânzări.
Știința marketingului online constă în cercetarea și analiza, care se referă atât la alegerea strategiilor de marketing online ce urmează a fi utilizate, cât și la măsurarea succesului acestor strategii.

 

Câteva noțiuni de care este posibil să fi auzit până acum, dar pe care nu ți le-a explicat nimeni:

Search Engine Marketing

Search Engine Marketing (SEM) include Search Engine Optimization (SEO) . SEO este procesul de optimizare a site-ului, astfel încât să fie afișat mai sus în lista de rezultate neplătite, atunci când potențialii clienți fac căutări în Google. SEM este o metodă de marketing plătit - pentru un anumit cost (de obicei cost-per-click), motoarele de căutare, cum ar fi Google, vor afișa anunțul tău când un utilizator caută unul dintre cuvintele tale cheie, în partea de rezultate plătite.
Statisticile SEM pot oferi feedback excelent cu privire la eficiența anunțului tău prin metrici, cum ar fi rata de click (de câte ori s-a dat click pe anunțul tău din numărul total de afișări).
Practic, prin SEO, te vei afișa în rezultatele ”organice”, iar prin SEM, vei plăti pentru a te afișa în rezultatele căutărilor contra cost. Combinarea acestor două strategii te poate aduce pe prima pagina din Google, acolo unde potențialii tăi clienți convertesc cel mai bine.

Online Advertising (sau publicitatea online)

În timp ce pe internet există încă reclame de tipul bannerelor, noi îți spunem că ai și alte opțiuni disponibile, de la interstitials (reclame afișate peste pagina pe care dorești să o accesezi, înainte ca aceasta să se încarce) până la reclame simple de tip text. Mai mult decât atât, diferite rețele de socializare, precum Facebook, oferă propriile lor platforme de publicitate unde să îți poți promova produsele/serviciile.

Email Marketing

După ce ai creat o listă cu e-mailuri ale potențialilor clienți, marketingul prin e-mail este un mod foarte eficient de a propaga un mesaj. Îi poți ține la curent cu noutățile companiei, evenimente viitoare și oferte speciale. Poți trimite buletine informative și oferte personalizate de produse sau servicii specifice nevoilor clientului.

Social Media Marketing

Platformele de socializare precum Twitter, Facebook , LinkedIn și Pinterest (doar pentru a numi câteva) sunt toate oportunități de marketing online. Social media astăzi este aproape ca o conversație - necesită participare activă, mai degrabă decât doar să postezi reclame pentru produsele sau serviciile tale.

Blogging

Să ai un blog de afaceri este un alt mod de a conversa cu clienții și de a-i ține la curent cu produsele sau serviciile tale. Un blog poate fi folosit pentru a oferi sfaturi și pentru a primi feedback util. Clienții apreciază companiile care își rup din timpul lor pentru a le împărtăși informații cu plus valoare.

De ce ai nevoie de o prezență online?

Marketingul online devine din ce în ce mai important pentru întreprinderile mici de toate tipurile. În trecut, marketingul pe internet era ceva ce întreprinderile locale de materiale de construcții (spre exemplu) puteau ignora în mod justificabil. Nu avea sens să pierzi timp și bani pe marketingul online atunci când toată afacerea era locală.
Acum, contează căutarea locală și noul obicei al oamenilor de a căuta pe internet. În esență, toate întreprinderile ar trebui să includă o parte din marketingul online în mixul lor de marketing.

În afară de publicitatea online, reputația online este foarte importantă, chiar dacă nu vinzi efectiv pe internet. Înainte ca un nou client să decidă să lucreze cu tine sunt șanse foarte mari să verifice ce recenzii online ai; astfel încât construirea unei reputații pentru calitate și servicii contează pentru clienți. Clienții nemulțumiți au mai multe șanse de a lăsa recenzii online decât cei satisfăcuți, așa că având o reputație puternică și o mulțime de recenzii online pozitive este vital pentru succesul afacerilor în lumea digitală de astăzi.

 

Read 48 times
Adina Arghir

Scriu din pasiune pentru domeniile care imi plac, pentru a ajuta clientii agentiei sa inteleaga mai bine mediul online.

Suna Acum!    Trimite-ne un email!    Vezi Pagina de Instagram    Vezi Pagina de Facebook    Trimite mesaj pe WhatsApp